Oversikt

Ønskebrønnen
Hvis du er ute etter min norske Disney-blogg, følg med på Ønskebrønnen.
Her finner du informasjon om/guider til disneyparkene og annet Disney-, underholdning- og parkrelatert stoff.

Mine andre blogger:

#Denbloggen
Her blogger jeg alle tanker, om alt fra politikk til forskning til ren undring. Et utløp for det som ikke passer inn andre steder.

Solsikkegalaksen
En blogg om hvordan det er å leve med sykdommen Bekhterevs.

onsdag 15. august 2012

Parkoversikt og guider (Disney)

For tiden regjerer The Walt Disney Company gjennom Walt Disney Parks and Resorts over mer enn 10 avdelinger. I denne parkoversikten vil jeg konsentrere meg om:


  • Walt Disney World Resort (i Orlando, Florida, USA)
  • Disneyland Resort (Anaheim, California, USA)
  • Disneyland Resort Paris (Marne-la-Vallée, Frankrike)
  • Tokyo Disney Resort (Tokyo, Japan)
  • Disney Cruise Line
Trykk deg inn på de respektive linkene der du ønsker å vite mer.

Ettersom jeg får brukserfaring, vil jeg etter hvert også skrive om:

  • Hong Kong Disneyland Resort (Kina)
  • Shanghai Disney Resort (Kina)
Fun Fact: Med langt over 100 millioner gjester årlig, er Disney-parkene det mest besøkte temapark-selskapet i verden!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar